onsdag 16 februari 2011

2 in 1


Två snabba skisser idag.

Först en kamerabärande hippster och en bild på mig. Bilden på mig är en början på en större sak jag ska illustrera, jag drömde nämligen i natt att jag "fick" norrmejeiet och styrde företaget med ett järngrepp. den färdiga bilden ska vara på mig då jag blickar ut över en dal gjord av mjölkpaket, berg av enorma förpackningar av olika slag och en flod av grädde. Epic




Hippstern här däremot är ett experiment med Lineart. får nämligen inte riktigt till det än med mitt wacom. Linjerna blir alltid lite kantiga. Det enda sättet att få linjerna mjuka är genom att dra pennan snabbt och perfekt på varenda streck. d.v.s. att jag trycker en hel del på CTRL-Z.
oh well här är ett försök i alla fall




Glasögonen är för kantiga och kameran ser ut som att den behöver lite jobb men den mjuka skuggningen som jag hädan efter räknar med som lineart är jag ganska nöjd med. Vi får se om den här dyker upp senare med färg. Har nämligen blivit så jäkla inspirerad från AnnaRitar (check her out) på senaste tiden så jag ska se om jag kan få till en liknande färgläggning som hon har för den är så jävla Clean

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Deltagare