torsdag 3 februari 2011

Megaman

Så det visar sig vara en stor megaman-bildtävling på Deviantart så jag blev sugen på att skissa mig en liten blue bomber som han kallas. Det roligaste med att rita en sån här figur är att megaman var någonting jag spelade, lekte och tog upp mycket av min tanketid som liten. givetvis skissade jag honom som liten också men om jag känner mig själv rätt så svor jag nog större delen av skapandet för att sedan riva sönder och kasta bildhelvetet i sopkorgen. Men inte idag.

Han är förvånansvärt bökig att illustrera. mest för det finns tusentals stilar han designats som och för att i stort sett allt i hans kropp är böjd. Att få till alla de där mjuka S-formerna är faktiskt än idag ett riktigt pain.



















Fick fota den för det finns ingen skanner på jobbet. Hans ben samt kanon-arm (eller vad det nu är) var riktigt jävla svåra att få till och själva "vyn" jag valde att illustrera honom i gjorde inte det hela lättare. oh well practice makes perfect










PEW PEW

1 kommentar:

Bloggintresserade

Deltagare